Tårupportalen

Følg Tårupportalen på din SmartPhone:

Start din browser og skriv taarupportalen.dk i adressefeltet

Tryk på de tre små blå linjer øverst til venstre på din SmartPhone og  menuen åbnes.

Vælg herefter hvad du vil se...

Mobilmenu:

Vælg menupunkt - eller pil ud for punktet for at vælge menupunkt i undermenu.

Velkommen til Tårupportalen

Billeder, historier og informationer om liv og muligheder i landsbyerne Tårup og Frørup på Østfyn

21. marts 2018:

Tårup Foredrags Forening sluttede sæsonen af med fællesspisning, generalforsamling og et foredrag om de Østfynske herregårde - det hele foregik i Tårup Forsamlingshus.

Generalforsamlingen blev klaret umiddelbart efter at den stegte flæsk og persillesovs var indtaget af forsamlingen - der var genvalg og klapsalver til dem der var på valg. Tårup Foredragsforening er klar til en ny sæson.

Herregårdene ligger tæt på Østfyn, og det har de gjort siden middelalderen, hvor de fleste er nævnt første gang. Rasmus Agertoft tog os med på en spændende rejse gennem Danmarks historien set fra de Østfynske herregårde. Vi kom forbi dem alle - Holckenhavn før og nu - Hesselagergaard - Broholm - Glorup - Hellerup osv.

Rasmus Agertoft er en god og levende fortæller. Rasmus Agertoft er cand.mag. i litteraturvidenskab og historisk konsulent i Rundetaarn.

En interessant aften i Tårup Foredragsforening, hvor alle blev lidt klogere på historien om Østfynske herregårde..

Tårup Foredrags Forening sluttede sæsonen af med fællesspisning, generalforsamling og et foredrag om de Østfynske herregårde - og det hele foregik i Tårup Forsamlingshus.

Før den stegte flæsk og generalforsamlingen

Rasmus Agertoft

Rasmus Agertoft om Lykkesholm...

De Østfynske herregårde.