Den 22. december 2023:
Hvad kommer der efter Tårupportalen?
Redaktionsgruppen har holdt møde den 20. december og arbejdet videre med det nye nyhedsformidlingsprojekt i Tårup.
Herunder kan du følge med i arbejdet gennem referatet fra deres møde:
Et billede af redaktionsgruppen fra et tidligere møde.
Referat fra møde i Redaktionsgruppen til afløseren for Tårupportalen - ”Taarup.dk”
Dato: 20. december 2023
Møde nr. 03
Sted: Anne Kirstine Kirke Alle
Tilstede: Mikkel, Ida, Arne, Henrik, Anne-Kirstine, Tove.
Fraværende: Louis, Jørn, Marianne
1:
Teknikgruppen har afsøgt flere muligheder, og er nået frem til at basere den nye portal på systemet Wordpress, idet den kan dække de funktioner, som er nødvendige ud fra de krav redaktionsgruppen har drøftet – og der vil være muligheder for at udvide faciliteterne i systemet, hvis der viser sig et behov.
Samtidig er Wordpress relativt prisbilligt både i opstart og i drift.
Ida har udarbejdet et budget for opstart og drift baseret på systemet Word Press:
Engangsydelser:
Template 500,00 kr
Domæne setup og DNS 249,00 kr
Opsætning af Cokkiebot 98,00 kr
I alt opstart 847,00 kr
Faste (årlige) ydelser:
Domæne ?
Support 600,00 kr
Hosting 1.100,00 kr
Eventuelle andre plugins 1.000,00 kr
Nyhedsbrev plugin 450,00 kr
Kalender plugin 750,00 kr
I alt årlige udgifter 3900,00 kr
Gruppen var enige om at give grønt lys for at starte op, selvom vi ikke har fået tilsagn om støttekroner fra sponsorer. Hvis der bliver tale om udlæg klarer vi det inden for gruppen.
2:
Mikkel udarbejder forslag til ansøgninger til sponsorer.
Den tidligere portal blev støttet af Andelskassen og SuperBrugsen i Ørbæk.
3:
Det blev aftalt at der skal satses på at opstarte Taarup.dk den 01. februar 2024.
Opstarten 1. feb. skønnes at være realistisk, men at der opstartes med kalenderen som 1. prioritet, derefter bygges så de forskellige faciliteter på - uden at det skal blive en sovepude!!
Der vil dog ligge en del arbejde i at udforme hjemmesidens skabeloner.
Der skal bl.a. indhentes tilsagn fra beboere der ønsker at modtage nyhedsbrevene.
Det skal besluttes hvilke links portalen skal indeholde.
Det blev besluttet at alt billedmateriale på den nye portal skal være nye billeder.
4:
Det blev vedtaget at Lotte Nielsen Brandgaden varetager opgaven med at introducere nye beboere på portalen - Tidligere har det været således at nye beboere fik et velkomstkort, en flaske vin, og en spisebillet til fællesspisning i forsamlingshuset, som velkomst!
5:
Det blev drøftet hvor ansvaret for opslagene på portalen skal ligge – tid/udformning– det tages op på næste møde, og præciseres.
6:
Næste møde afholdes i kirkens hus tirsdag, den 16. januar kl. 14.00
Inden næste møde udarbejdes en dagsorden for redaktionsgruppen.
Forslag til behandling og beslutning fremsendes til Arne Nielsen, som sammensætter dagsordenen.
7:
Beboere / brugere, der ønsker at modtage det kommende nyhedsbrev, skal først tilmelde sig når den nye portal er gået i luften – altså efter 01. februar 2024.
Der vil komme en generel mailadresse som skal anvendes som kontakt til portalen/redaktionen.
Arne Nielsen
referent
© foto Steen Jensen