Tårupportalen

Følg Tårupportalen på din SmartPhone:

Start din browser og skriv taarupportalen.dk i adressefeltet

Tryk på de tre små blå linjer øverst til venstre på din SmartPhone og  menuen åbnes.

Vælg herefter hvad du vil se...

Mobilmenu:

Vælg menupunkt - eller pil ud for punktet for at vælge menupunkt i undermenu.

Billeder, historier og informationer om liv og muligheder i landsbyerne Tårup og Frørup på Østfyn

Velkommen til Tårupportalen

20. februar 2020:

Tårup Foredragsforening sluttede sæsonen med stegt flæsk og persillesovs, generalforsamling og en fortælling fra de varme lande og andre steder, hvor foredragsholder og formand Klaus Jørgen Pedersen har været omkring, gennem sit oplevelsesrige liv.

Klaus Jørgen fortalte levende og med et stort glimt i øjet om sit spændende liv, fra skolegangen i Allingåbro på det øverste af Djursland, hvor hans fædrene ophav drømte om en søn der blev slagter, som han selv. Om hans valg af lærergerningen med udgangspunkt i den tillokkende ferie og pension. Om skolelivet i Frørup.  Om Klaus Jørgens kærlighed for sport og engelskundervisning. Om hans engagement i Tårup idrætsforening og lyst til nye udfordringer og oplevelser. Udfordringer som Klaus Jørgen fik i rigeligt mål, gennem mange år som udsending for Danida i Afrika, og sammen med hele familien. Om rastløsheden efter hjemkomsten, hvor det at omstille sig til at være skolelærer igen blev svært, og hvor nye udfordringer velkomment nok, blev tilbudt i bl.a. Den gamle Fabrik.

Det blev en medrivende fortælling i ord og billeder om et fantastisk liv Klaus Jørgen kan se tilbage på, ikke mindst for de mange blandt publikum, der kunne nikke genkendende til fortællingen om Tårup idrætsforening og Frørup skole.

Klaus Jørgen har ordet i sin magt og taler snildt forsamlingshusets fyldte sal op, og han har heldigvis stadigvæk mod på at være formand for Tårup Foredragsforening - hvilket der også blev kvitteret for med den klapfaste gennemførsel af generalforsamling i foreningen, hvor der var genvalg til alle på valg.

Klaus Jørgen Pedersen

Om Tårup idrætsforening og Lesotho

Klaus Jørgen Pedersen i Tårup Forsamlingshus

Klaus Jørgen fik hurtigt talt sig varm...

Klaus Jørgen Pedersen i Tårup Forsamlingshus

Eriks stegte flæsk suppleret med Lindas persillesovs gjorde endnu en gang lykke i forsamlingshuset.

Klaus Jørgen Pedersen i Tårup Forsamlingshus

Erik Haulund Jensen dirigerede som sædvanligt - kyndigt og effektivt - afviklingen af generalforsamlingen, vel bistået af den fyldte sal i Tårup Forsamlingshus.

Tårup Foredragsforening holder nu en velfortjent pause frem til efteråret, hvor vi kan glæde os til en ny foredragssæson i Tårup Forsamlingshus.